Zeiltrainingen voor de jeugd op Schildmeer

STEENDAM – De zeiltrainingen bij Zeilvereniging Schildmeer op het Schildmeer beginnen weer. Op vrijdag 9 maart wordt er gestart met de theorie, want wie plezier wil in het zeilen moet ook wat weten van de regels, de wind, het water en het weer. Op 13 april is de eerste ‘natte’ training bij het clubgebouw Boei 12.

Zeilvereniging Schildmeer timmert goed aan de weg bij de eigen jeugd, dit blijkt uit het feit dat de trainers stuk voor stuk oud-jeugdzeilers van de club zijn die zelf op hoog niveau hebben gezeild.

De jeugdtrainingen bij Zeilvereniging Schildmeer (elke vrijdagavond, tot in het najaar) zijn breed van opzet. Allereerst zijn er de theorielessen en vervolgens elke vrijdag dik twee uur trainen, waarbij de instructie voor- en achteraf een wezenlijk onderdeel vormt.

Voor de allerjongsten beginners (+/- 8jr) is er aan het begin van het jaar een zogenoemde omslatraining. Dat gebeurt in een zwembad en de kinderen ervaren dan wat er gebeurt als een boot omslaat.

Wie meer informatie wil of zich wil opgeven, kan dat doen via: training@zeilverenigingschildmeer.nl

Jeugdzeilen Flyer