Wedstrijdcomité

Club Official

In zeven gratis online cursussen leer je per functie de benodigdheden voor het uitvoeren ervan. Alle cursussen zijn gratis op je laptop, tablet of smartphone te volgen en voor iedereen toegankelijk. De cursussen zijn te vinden via onze Watersport Academy Online.

Iedere cursus duurt ongeveer 30 minuten en bestaat uit een aantal hoofdstukken met korte uitleg, foto's, grafieken en animaties. Je kunt op elk gewenst moment een hoofdstuk volgen en later weer verder gaan. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met twee meerkeuzevragen. Als je alle meerkeuzevragen goed beantwoord hebt, ontvang je een digitale Badge. We registreren je vervolgens als 'Club Official' in de functie waarvoor jij de cursus hebt afgerond. Na het afronden van de volledige reeks, ben je Club Official. Dit is tevens de instapeis voor de niveau 3 officiële opleiding tot Jury en Wedstrijdleider.

Wedstrijdleider

De wedstrijdleider is een essentieel onderdeel van wedstrijdzeilen en hij of zij speelt een belangrijke rol op én naast het water. Tijdens de opleiding tot wedstrijdleider verdiep je jezelf in alle functies binnen het wedstrijdcomité, zodat je daar goed leiding aan kunt geven. Je leert het vak voornamelijk in de praktijk bij ons op de vereniging. Daarnaast zal je ook de benodigde theoretische kennis worden bijgebracht. Dit is vooral prettig voor personen die al jaren meedraaien in het wedstrijdcomité en al veel ervaring meebrengen.

Na het afronden van deze opleiding ben je in staat wedstrijden te leiden op club- en regionaal niveau. Daarnaast ben je inzetbaar als lid van het wedstrijdcomité bij wedstrijden op hoger niveau.

Je kunt alvast een kijkje nemen in de opleiding door een account aan te maken in de Watersport Academy Online en via de navigatiebalk de juiste opleiding aan te klikken. Je kan dan goed zien wat de inhoud is, alleen je hebt nog geen rechten om aan de opdrachten te beginnen. Dat kan pas met de sleutel die je bij inschrijving ontvangt.

Wij kunnen deze opleiding nu in eigen gelederen geven. Heeft u interesse in deze opleiding neem dan contact op met Wim Wind wedstrijden@zeilverenigingschildmeer.nl of 0618662524