Combi Noord

De Combi Noord is een jaarlijkse wedstrijdenreeks voor jeugdzeilers in Noord-Nederland. Er worden elk jaar vier weekenden gevaren verspreid over het seizoen, ieder weekend op een andere locatie. Eenmaal in de twee jaar komt de grote groep jeugdzeilers ook naar het Schildmeer.

Aan de Combi Noord doen vooral de volgende klassen mee: Optimist, Splash en Laser. Een enkele keer, als het in het schema past van de Flitsklasse, dan varen er ook Flitsen mee.

De Combi Noord is voor jeugdzeilers een uitgelezen kans eens verder te kijken dan het eigen meer. Voor beginnende zeilers is de Combi Noord een waar feest, voor de wat gevorderde en wat ambitieuzere zeilers is het een prima gelegenheid zich te meten met de regionale top.

De Combi Noord wordt georganiseerd door de stichting Jeugdwedstrijdzeilen (www.jeugdwedstrijdzeilen.nl) die zich bezighoudt met talentontwikkeling in Noord-Nederland. Door trainingen en wedstrijden te organiseren en te begeleiden tijdens grote wedstrijden, wordt getracht jeugdzeilers naar de top te helpen.