Wie wil leren zeilen kan op Schildmeer terecht

STEENDAM Wie altijd al heeft willen leren zeilen, kan nu bij zeilvereniging Schildmeer terecht. Vanaf 11 mei wordt er elke donderdag les gegeven aan volwassenen door ervaren zeilers.
“Op de Open Dagen in de afgelopen jaren merkten we dat er veel behoefte was om te leren zeilen”, zegt Wim Wind. “Daar hebben we met deze cursus op ingespeeld. We zijn er  acht jaar geleden mee begonnen en het is een klinkend succes.”

De beginnerscursus  begint op 11 mei maar degenen die in 2014 begonnen hebben inmiddels hun  gevorderden opleiding  voltooid . Sommigen hebben er zoveel plezier in dat ze op zondag zelfs meedoen aan de clubwedstrijden op het Schildmeer .

Al met al zeilen er elke woensdag-, donderdag- of vrijdagavond enkele tientallen cursisten op het Schildmeer. Ze zijn allemaal met verschillende diploma’s bezig.

Er is een zeilcursus opgezet, waarin een onervaren zeiler na 13 bijeenkomsten zelfstandig moet kunnen zeilen en dus in staat is zelf een boot te huren op bijvoorbeeld het Schildmeer.

De cursus is alleen voor volwassenen. De jeugd kan al jarenlang op vrijdagavond terecht bij de Zeilvereniging Schildmeer. De club uit Steendam heeft een van de grootste jeugdclubs van Noord-Nederland.

Opgave via: training@zeilverenigingschildmeer , Zie ook: www.zeilverenigingschildmeer.nl