Wedstrijdofficial opleidingen

Op zaterdag 3 november organiseert Zeilvereniging Schildmeer in samenwerking met het Watersportverbond de opleiding Wedstrijdofficial 2 deze een daagse opleiding tijdens deze 1 eendaagse opleiding leert u de basisprincipes van wedstrijden leiden, wat voor banen er? Welke variabelen brengen de wind en hoe zien de startprocedures er uit. Na afronden van deze opleidingsdag bent u Wedstrijdofficial 2.

Instap eis: geen
Instap eis leeftijd: 16
Cursus materiaal:
Handleiding wedstrijdofficial
Regels voor wedstrijdzeilen 2017-2020
Contactmoment: 1 Dag
Kosten: Leden van Zeilvereniging Schildmeer kunnen gratis deelnemen. Niet leden betalen €49,-

Heeft u interesse in deze opleiding neem dan contact op met Wim Wind

Wedstrijdofficial 3 Wedstrijdleider

Wedstrijden kunnen niet gevaren worden zonder goede Wedstrijdofficials. Wil jij helpen bij de wedstrijdleiding en wedstrijden organiseren op regionaal, nationaal of zelfs internationaal niveau. Begin dan met de opleiding tot Wedstrijdofficial niveau 3.

Nadat je de opleiding tot Wedstrijdofficial 2 hebt afgerond kun je de opleiding tot Wedstrijdofficial 3 volgen. Deze duurt drie dagen en gaat dieper in op de stof. Huiswerk maken en examen doen zijn onderdeel van de opleiding. Naast de drie dagen loop je vier evenementen stage, de eerste drie van deze evenementen mag je zelf uitzoeken, voor het vierde krijg je een gerichte opdracht.  Zo leer je welke functies er binnen een wedstrijdcomité vervuld moeten worden, hoe je een wedstrijd organiseert en welke verantwoordelijkheden je als wedstrijdleider hebt.

Van je stages houd je aantekeningen bij. Daarvoor zijn modellen (templates, sjablonen) beschikbaar, zodat het invullen niet te veel tijd kost. Ook helpt zo’n model je de ter zake doende gegevens op te schrijven. Je verzamelt de stagerapporten in een map, die portfolio wordt genoemd.
Als je vier stagerapporten in je portfolio hebt verzameld, krijg je het diploma Wedstrijdofficial niveau 3 WL. Na het afronden van deze opleiding mag je wedstrijden leiden op verenigingen en deelnemen in nationale wedstrijdcomités.

De kosten voor de opleiding zijn €126,-. Indien u uw opleiding in 1 jaar afrond ontvangt u het inschrijfgeld terug.

Wilt u meer weten kunt u contact opnemen met Wim Wind

Opgeven voor de Wedstrijdofficial 3 opleiding kan via www.webshop.watersporters.nl