Tegel Watersportverbond voor 75-jarig bestaan Zeilvereniging Schildmeer

Dit jaar bestaat Zeilvereniging Schildmeer 75 jaar. Officieel opgericht in het voorjaar 1942 met het samengaan van de Zeilvereniging Steendam en de zeilvereniging ’t Olle Schild. Natuurlijk is iedereen vanaf het voorjaar te druk met het begin van het vaarseizoen en daarna de wekelijkse wedstrijden. ’Jubileumfeestje? Doe maar in het najaar. Jaarvergadering eind november lijkt een goed idee’.

Niks daarvan, zondag 5 november de jaarlijkse prijsuitreiking is veel beter, wist secretaris Anique Kappe. Gelijk had ze. Wat een feest. Ruim honderd leden, vooral jongeren liepen de kantine binnen om hun prijzen op te halen. Maar eerst gebak met koffie of thee of iets anders voor iedereen. In die ruime kantine staan enkele tafels vol met trofeeën, mooie kleine en grote blinkende bekers.
Albert Venema, waarnemend voorzitter, heeft z’n handen vol met het uitreiken van de prijzen. Fantastisch om te zien hoe vaak nog echte ‘’jonkies’’ hun prijzen voor hun prestaties kwamen ophalen. Het enthousiasme in de kantine aan het mooie Schildmeer spat er vanaf. De keramische tegel van het Watersportverbond met de logo’s van de oude vereniging en het nieuwe dat recht doet aan de vernieuwde naam van de vereniging is voor iedereen als een kers op de taart op deze feestmiddag.