Richtlijnen valkzeilen

Beste Valkzeiler,

We vinden het hartstikke leuk dat je je weer hebt aangemeld om mee te doen aan de trainingen in de Valk. Op dit moment hebben zich 13 zeilers opgegeven en gaan we met 6 boten het water op. Wat belangrijk is dat wij met een even aantal zijn tijdens de trainingen en kunnen op dit moment niet met 3 personen in een valk. Geef graag allemaal aan wanneer jullie wel of niet aanwezig zijn bij de trainingen. Dit graag a.s. woensdag door geven tijdens de training.

Aanstaande woensdag zullen we om 18:30 starten met een voorbespreking.

Om veilig te kunnen zeilen zijn er wel wat spelregels die we in samen acht moeten nemen.Het belangrijkste is blijf bij klachten thuis en was zoveel mogelijk je handen. Voor elke boot is er een flesje desinfectie beschikbaar.

Hoe gaan we (veilig) het water op:

• Houdt op de wal afstand van elkaar
  • Om de 1,5 meter te waarborgen spannen we een elastiek in de boot zodat je bewust bent van de afstand. (dit moeten we as woensdag nog samen uitvoeren)
  • Bij het optuigen maak je vooraf goede afspraken. Een persoon tuigt de boot op waarbij de andere op afstand kan assisteren
  • Alleen bij noodsituaties help je elkaar. Waarbij je direct je handen desinfecteert. Zoals al vermeld gaat de trainer niet mee in de boot maar zal deze vanuit een rubberboot instructies geven.
  • We maken geen gebruik van de clubruimte
  • Toiletten zijn beperkt beschikbaar
  • Indien je een zwemvest van de vereniging leent krijg je deze in bruikleen en neem je deze mee naar huis (wij zullen dit registeren)
  • Zoek een rustige plek voor het optuigen
  • Wissel van stuurman / vrouw naar fokkenist op de kant / steiger
  • Blijf op afstand van elkaar zitten in de boot Bij te harde wind kan het zijn dat de trainer beslist of iemand wel of niet het water op mag.
  • Ruim de boot net als anders weer netjes op
  • Meldt technische gebreken bij de trainer

Tijden en data:
Op de woensdagavond van 18:30 uur tot 21:00 uur Data zijn: 10, 17, 24 juni 1 en 8 juli.19, 26 augustus 2, 9 en 16 september.

Tot slot nog een aantal Corona-maatregelen op een rijtje:

•  Blijf thuis als je verkouden of grieperig bent.
  • Volg hierin de richtlijnen van het RIVM.
  • Volg altijd de aanwijzingen op van de trainers.
  • We mogen de kleedkamers en douches niet gebruiken. Dus kom in je zeilkleding en ga thuis nog even naar het toilet. De toiletten zijn alleen in nood toegankelijk.
  • Trek thuis al zoveel mogelijk je watersportkleding aan. En verkleedt je na de les/training waar mogelijk weer thuis.
  • Was voor en na de les/training thuis je handen met zeep.
  • Ga bij aankomst direct naar je boot.
  • Tuig je boot zoveel mogelijk alleen op en af, als dat niet mogelijk is helpt je bemanningslid je. Degene die helpt wast voor en na het optuigen zijn handen met handgel.
  • Raak de boot en/of ander materiaal van een ander niet aan.
  • Houd 1,5 meter afstand tot je trainer/instructeur.
  • Verlaat na de les/training zo snel mogelijk de accommodatie.

Als er vragen of opmerkingen zijn horen we deze graag.

Met vriendelijke groet,

Het bestuur van Zeilvereniging Schildmeer