Rescuecursus

Zaterdag 7 april werd onder prachtige omstandigheden de eerste rescuecursus gegeven door Zeilvereniging Schildmeer. Binnen de vereniging was er sinds dat we de vaarbewijscursussen hebben georganiseerd de vraag ontstaan om een rescuecursus te organiseren. Twaalf enthousiaste vrijwilligers hadden zich aangemeld voor de cursus.

Tijdens deze cursus werd er in de verschillende rubberboten gevaren die de vereniging heeft.  Onder het genot van een kop koffie en een stuk gebak werd de theorie behandeld. Na de koffie zijn de verschillende rubberboten gereed gemaakt om het water op te gaan. Op het water waren een viertal oefeningen uitgezet.

Dieneke had voor de deelnemers weer een lekker soep en broodjes gemaakt. Na de lunch hebben we het programma voor de middag doorgenomen. Na de middag hebben we de oefeningen wat uitgebreid met het uit het water halen van een drenkeling en het lostrekken van een vastgelopen boot. Tijdens deze oefeningen merkte je dat de cursisten de boten steeds beter leerde kennen.

Met het opruimen en nog een korte na bespreking zat deze leerzame dag er op. De deelnemers hebben aangegeven de vereniging graag te willen helpen als vrijwilliger. Deze rescuecursus zal in de toekomst een vervolg krijgen.