Proefles zeilen bij Zeilvereniging Schildmeer

Heb jij zin om een spannend avontuur te beleven en durf jij de kapitein te zijn van je eigen boot? Bij zeilvereniging Schildmeer leren wij jou hoe je in een eigen zeilbootje weg kunt varen!
Graag willen wij jou uitnodigen voor drie proeflessen bij onze zeilvereniging in Steendam. Tijdens deze proeflessen gaan we het avontuur aan en gaan we je in drie lessen kennis laten maken met het zeilen in een kleine eenmansboot, de optimist.
De proeflessen zijn geschikt voor kinderen vanaf 8 jaar.

De proeflessen op 8 mei, 15 mei en 22mei vinden plaats van 10.00 uur tot 13.00 uur.  Je ouders mogen gerust blijven kijken en tijdens de eerste proefles laten wij ze graag onze accommodatie zien en vertellen wij ze meer over onze vereniging.

Wij gaan deze proeflessen verzorgen op zondag: 8, 15 en 22 mei.

Les 1

Tijdens de eerste proefles gaan we je meer vertellen over de zeilboot en alles wat daarbij komt kijken. We gaan de verschillende zeiltermen benoemen en de onderdelen van de boot gaan we bekijken.

Les 2

Tijdens deze les gaan we in het zwembad (lekker warm!) in Delfzijl oefenen met de optimist. We gaan je leren wat je moet doen als je boot omslaat en wat je moet doen om deze weer rechtop te krijgen. (mits de zwembaden weer open zijn)

Les 3

Tijdens de laatste les gaan we samen de boten klaar maken en ga je het water op! Uiteraard wordt je begeleidt door onze ervaren trainers en gaan we alleen het water op met regelmatige wind.

De kosten voor deze proeflessen bedragen in totaal € 25,- (incl. ranja en een versnapering). De lessen zijn geheel vrijblijvend.
Vind je het nog een beetje spannend, neem dan gerust een vriendje, vriendinnetje, broertje of zusje mee. Maar als je toch alleen komt maak je al snel leuke nieuwe vriendjes!
Een zwemdiploma is verplicht en ook krijg je een tijdens de proeflessen een zwemvest van de vereniging. Je hoeft niet te beschikken over eigen zeilkleding; een regenbroek, warme jas en stevige schoenen zijn voldoende.

Voor meer informatie, kun je mailen naar: training@zeilverenigingschildmeer.nl of bellen naar 06 - 5050 8130

Inschrijven kan via het onderstaande formulier.

Na je aanmelding ontvang je een bevestiging van ons.

Ons adres is:
Roegeweg 3A, 9629 PA te STEENDAM