Online opleidingen Watersportverbond

Zorg dat jullie wedstrijdofficials zich deze winter verdiepen in hun taak of trek nieuwe vrijwilligers aan met de leuke en leerzame online cursussen! In de serie “Club Official” staan nu vijf cursussen online: Boeienboot, Startschip, Jury, Race office en Uitslagverwerking! Iedereen die meehelpt bij de organisatie van wedstrijden op jullie club, kan hier in korte tijd nuttige informatie inwinnen waar en wanneer het hem of haar uitkomt.

Via https://www.elowatersportverbond.nl/ kom je direct in de Elektronische Leeromgeving (ELO) van het Watersportverbond. Wanneer je hier een account hebt aangemaakt, heb je direct toegang tot de cursussen. In ongeveer een half uurtje tijd leer je de belangrijkste zaken die nodig zijn om gelijk in de praktijk aan de slag te kunnen. Elke cursus bestaat uit een aantal hoofdstukken met duidelijke uitleg, foto’s en graphics. Teksten zijn kort en to-the-point. Je kunt op elk gewenst moment een hoofdstuk afsluiten en later weer verder gaan. Zelfs op je telefoon werkt het!

Club Official Niveau 1
Ieder hoofdstuk wordt afgesloten met twee meerkeuzevragen. Als je alle vragen goed beantwoord hebt, ontvang je een (digitale) Badge. We registreren je dan ook gelijk als ‘Club Official Niveau 1’ in de functie waarvoor jij de cursus hebt afgerond. Inmiddels hebben we al 640 cursisten verwelkomd en zijn er 400 badges behaald! Als je al actief en/of gediplomeerd bent als official neem dan ook vooral een kijkje. Gewoon om even checken of je zelf alles nog weet. Verder kun je heel eenvoudig het linkje doorsturen naar de personen die het aankomende weekend komen helpen op je club.

Club Official Niveau 2
We streven er naar om eind januari de laatste twee van de reeks (Uitrusingscontrole en Rescue) klaar te hebben. Dan is de serie Club Official compleet. Iemand die alle badges behaalt registreren we als Club Official Niveau 2. Hou de ELO in de gaten! Heb je vragen of opmerkingen? Neem dan contact op met opleidingen@watersportverbond.nl.