Lezing Ocean Racing

Zondagmiddag 2 februari waren er ruim 40 leden aanwezig bij een lezing over Oceaan Zeilen,. Willem Jan Landman van Holland Ocean Racing verzorgde een boeiende lezing waarin werd gesproken over o.a het opleiden van zeiltalenten en het oceaan zeilen. Willem Jan is begonnen met zeilen in zijn optimist op de Eems en later in de Europe o.a. op het Schildmeer.

Willem Jan en Hans Bouscholte (Schipper op de Brunelsunergy tijdens de Whitbread 97/98) werken sinds 2018 samen aan een opleidingsprogramma om Ocean Zeilers op te leiden. Holland Ocean Racing heeft de beschikking over een V60 Ocean Racer. Samen met 11 zeiltalenten trainen ze vanaf april tot half december elk weekend of doen mee aan verschillende grote wedstrijden. Komend jaar doen ze o.a. mee aan de CAM race.

Aan het eind van de lezen wouden vele leden weten kunnen wij ook met de V60 Ocean Racer mee varen van Holland Ocean Racing. Samen met Willem Jan gaan we kijken wat we kunnen organiseren. Hierover zullen jullie later over informeren.