Eric Wilthof Vrijwilliger van het jaar

Eric Wilthof Vrijwilliger van het jaar en ontvangt de “Dieke Brongers -Teunissen bokaal"

Gelukkig hebben we ook wat leuks te melden in deze bizarre tijden.

Een vereniging kan niet zonder vrijwilligers. Het zijn veelal de drijvende krachten die zorgen dat alles goed wordt geregeld.
Naast de zaken rondom de evenementen is er ook een enthousiast clubje mannen die voor al in de wintermaanden met ons materieel bezig is.
Afgelopen winter zijn ze bezig geweest met groot onderhoud aan de Ropper. De Ropper die al sinds jaar en heugenis in ons bezit is was bijna zinkende en groot onderhoud was noodzakelijk.
Bijna het hele onderwaterschip moest worden voorzien van nieuwe beplating, zijn de dekken en kuip geheel ontroest waarna alles uiteindelijk weer netjes is geverfd.
De klus was eigenlijk veel te groot voor deze groep en hierbij was Corona een gelukje want we begonnen pas laat in het seizoen te zeilen dus hebben ze deze extra tijd gebruikt om alles netjes op te knappen.
Zoals gezegd is het een vast groepje die her mee bezig is geweest. Wat vooral opvalt is dat Eric Wilthof altijd van de partij is. Eric vindt het leuk om bezig te zijn voor onze vereniging. Vroeger stond hij al vaak met z’n vader klusjes te doen en nu is hij ook vaak met Dineke te vinden bij het clubhuis voor allerlei klusjes.
Als het nou gaat om wat te grasmaaien, onkruid te wieden, met stenen te sjouwen of mee te helpen bij de rescue. Erik doet het graag en geniet zoals gezegd om samen met anderen bezig te zijn voor de club.
Eric zijn liefde voor de club gaat zelfs zover dat hij ons dit jaar een botenbok voor de “Blauwe” ribs heeft geschonken. We zijn hem hier erg dankbaar voor.
Al met al past Eric volgens het bestuur helemaal in het rijtje van vrijwilliger van het jaar 2020.  Afgelopen week hebben we hem de felbegeerde “vrijwilliger Snottebel barometer” overhandigd met een uniek Delfsail bierpakket.

Eric, nogmaals gefeliciteerd namens de leden en het bestuur van Zeilvereniging Schildmeer.

zeilverenigingschildmeer zeilverenigingschildmeer zeilverenigingschildmeer zeilverenigingschildmeer zeilverenigingschildmeer zeilverenigingschildmeer