500 Optimist aan de start in Palamós.

Op zondagavond 9 februari gingen we dan toch; ondanks de storm, vliegen maar Girona. Van waar we door zouden reizen naar Palamós.

In Palamós heb ik samen met Wolf en Kirsten van RTC-Noord en Willemijn en Leona van de Maas, meegedaan aan de Palamós Optimist Trophy. Hier waren ruim 500 Optimisten op het water. Onze trainers waren Koen Vierling en Yorick Verzijden. Op maandag begon de eerste training, er was veel deining en een zachte wind, dat was verwarrend, ik werd zeeziek. De overige dagen nam ik hier een pilletje voor.Dinsdag en woensdag waren trainingsdagen.

Donderdag was de eerste wedstrijddag, er stond een lekker windje en aardig wat deining. Ik heb 1 wedstrijd uitgevaren en 2 dnc. Een leuk filmpje van deze dag is hier onder te zien

Dag 2 veel starts die afgebroken werden i.v.m. draaiing van de wind, mijn groep is niet gestart.
Dag 3 te weinig wind, maar de avonds wel de Winner-party, een verloting waar je leuke zeilprijzen kom winnen, met als hoofdprijs een nieuwe Winner! Tot ieders verrassing werd die gewonnen door een Nederlander.
Dag 4 te veel wind, geen races.Ondanks de weinige wedstrijden, was het een leuke leerzame week. Ik heb veel geleerd op het gebied van trim en weer en we hadden leuke contacten met de andere teams.

Wie gaat er volgend jaar ook mee naar Palamós?

Julia Paardekooper

zeilverenigingschildmeer zeilverenigingschildmeer zeilverenigingschildmeer