Update bouwactiviteiten

De botenloods was begin december gereed en is inmiddels door de zeilvereniging grotendeels ingericht. Op het dak zijn de zonnepanelen geplaatst en de noodzakelijke verzwaring van de elektriciteitsaansluiting is uitgevoerd zodat de zonnepanelen kunnen functioneren .De bouw van de loods en het grond en bestratingswerk is uitgevoerd door vrijwilligers die hier gezamenlijk ongeveer 1000 uren aan hebben besteed!

In december is er direct begonnen met de renovatie en uitbreiding van het sanitair voor de zeilvereniging in Boei 12. Er is gesloopt, de deuren naar de berging zijn verwijdert en dat gedeelte is d.m.v. houtskeletbouw dicht gezet. De riolering is aangepast en inmiddels aangesloten. Het leidingwerk voor de toiletten en douches en de ( zonne)boiler zijn geïnstalleerd.  Ook de elektriciteit is  aangepast en het ventilatie systeem is gemonteerd. De frames voor het plafond zijn aangebracht en  de infrarood verwarmingselementen zijn daarin aangebracht. De wanden en de vloeren zijn geëgaliseerd en 80% van de wand en vloertegels zijn gelegd. De toilet en douche cabines zijn geleverd en kunnen binnenkort al worden geïnstalleerd. Ook bij het sanitair is er dus al heel veel werk verricht door vrijwilligers, nu al ongeveer 500 uren. Het lijkt erop dat het sanitaire gedeelte voor de opening van het zeilseizoen gereed is. De jeugd zeilers die nu al op zondag zeilen hebben al  van het gedeelte in de oude berging gebruik gemaakt als kleed ruimte.

Zodra het weer beter wordt kan ook het straatwerk tussen Boei 12 en de boten loods afgerond worden.

Kortom een geweldige prestatie en alle lof voor de enorme inzet van de vrijwilligers!!