De bouw van de botenloods vordert snel

Nadat de staalconstructie was opgezet is er eerst een betonstrook op de fundatie gestort die de zijwanden steun moet geven. Vervolgens zijn de geïsoleerde panelen aangebracht en is het zetwerk rond de ramen en deuren op maat gemaakt. Niet alleen op zaterdagen is er gewerkt, maar speciale klussen die wat uitzoekwerk vragen zijn gedurende de week gedaan. De buitenbeplating is afgelopen zaterdag gereed gekomen. Er zijn mantelbuizen gelegd tussen de loods en Boei 12, waar t.z.t. de kabels doorheen kunnen worden getrokken. Ook is zaterdag het eerste deel van de bestrating in de loods aangelegd.

De volgende werkzaamheden zijn het verder bestraten van de loods en het ingraven van de waterafvoeren. Het dak wordt namelijk door de leverancier van de loods aangebracht en zodra dat gereed is moet de waterafvoer uiteraard ook functioneren. Vervolgens moeten de deuren, overhead deuren en de ramen gemonteerd worden. Theo Helder benadert per dag vrijwilligers die in dezelfde klasse varen, of hun ouders, dus alle klassen komen aan bod om te kunnen helpen. Tot dusver gaat dat goed.

Er is een inrichtingsplan voor de loods gemaakt door de bouwcommissie, waar al op korte termijn mee kan worden begonnen. Dus als het dak gereed is kunnen er al spullen overgezet worden. Er kan dan ook een begin gemaakt worden met de nieuwe sanitaire ruimte, namelijk het dicht zetten van de huidige dubbele deuren. Verder kan daar dan het nodige hak- en breekwerk worden verricht. Werk genoeg nog in het vooruitzicht!

zeilverenigingschildmeer zeilverenigingschildmeer zeilverenigingschildmeer zeilverenigingschildmeer