Foil Cup

Laatste nieuws: https://stonedamfoilcup.nl/

Op 20 en 21 april vindt het grootste fun foil race van Nederland plaats:

De Stonedam Windfoil Cup!

Iedereen is welkom! Van beginnende tot ervaren windfoiler, zowel jong en oud. Windfoilers uit het hele land (en daarbuiten) kunnen zich inschrijven. Dit is het perfecte evenement voor de wedstrijdfoiler om het seizoen direct goed te beginnen, en voor de recreant om in aanraking te komen met het varen van een wedstrijd op de foil. Bovenal staat dit weekend in het teken van plezier beleven op het water met anderen die dezelfde passie delen als jij!

Op zaterdag zal er een clinic worden gegeven over het varen van wedstrijden op de foil. De clinic wordt verzorgd door de coaches van het Nederlandse Talent Team en Regionaal Trainings Centrum. Zij vertellen alle ins en outs over het wedstrijdfoilen om jou perfect voor te bereiden op de wedstrijden die zondag gevaren zullen worden. Denk hierbij aan: Hoe moet ik starten? Welke kant ga ik op in het kruisrak? En hoe rond ik een boei? Ook zal op de wal de perfecte trim van jouw foil en zeil worden besproken en worden de regels tijdens de wedstrijd toegelicht.

Na een lunch op de wal zal er een marathon race plaatsvinden op het Schildmeer, waarin je in een tocht over het Schildmeer jouw net geleerde Nps en tricks direct kunt toepassen!

Op zondag zullen er meerdere races worden gevaren op het Schildmeer. Deze wedstrijden zullen ongeveer 15 minuten duren, en zolang de condiNes dit toelaten zullen dit course-race wedstrijden zijn. Met erg weinig wind is er ook de mogelijkheid om een slalom baan te varen. Tussen de races door is er opnieuw een lunch voor alle deelnemers.

Het weekend zal worden afgesloten met echte prijzen. Wie zal er naar huis gaan met de felbegeerde Stonedam Windfoil Cup?

Overnachten
Overnachten in de regio is op veel plekken mogelijk. Zo zijn er een aantal campings, B&B’s en hotels op korte afstand van het Schildmeer. Indien nodig kunnen wij u helpen bij het vinden van een accommodatie in de buurt.

Inschrijven kan via deze link