Wedstrijdcommissie

De wedstrijdorganisatie maakt het wedstrijdzeilen mogelijk. De wedstrijdcommissie is verantwoordelijk voor de voorbereiding en het verloop van de wedstrijden en evenementen die de vereniging organiseert op het Schildmeer.

De vereniging organiseert op de zondagochtend de onderlinge wedstrijden op het Schildmeer, naast deze wedstrijden op de zondagochtend organiseert de vereniging ook nog jaarlijks de Schildweek. Dit is één van de grootste zeilweken van Nederland. Tevens organiseert de vereniging regelmatig Nationaal Kampioenschappen en jeugdwedstrijden, waaronder de Combi Noord en de Splash Sailling Tour.

Voor aanvang van de wedstrijden informeert de wedstrijdcommissie alle deelnemers over de volgorde van startseinen, de plaats van de start- en finishlijnen, de baan die gezeild moet worden en de boeien die moeten worden gerond. Tenslotte is de wedstrijdcommissie verantwoordelijk voor het verwerken van de uitslagen van de gezeilde wedstrijden.

Binnen het bestuur is Wim Wind het aanspreekpunt voor de wedstrijdcommissie.