Zeilvereniging Schildmeer start met zeillessen voor volwassenen

STEENDAM Wie altijd al heeft willen leren zeilen, kan nu bij Zeilvereniging Schildmeer terecht. Vanaf 8 mei wordt er elke maandagavond zeilles gegeven aan volwassenen.
“We merkten dat er veel behoefte onder volwassenen is om te leren zeilen”, zegt Wim Wind. “Daar hebben we met deze cursus op ingespeeld. Het is een klinkend succes gebleken en inmiddels organiseren we de cursus al jaren”.

De beginnerscursus gaat door tot in September. Er kan aan worden deelgenomen door zowel mensen die nog niet eerder gezeild hebben als volwassenen die hun zeilkennis willen opfrissen. Het doel van de zeilcursus is dat een onervaren zeiler na deelname aan de zeilcursus zelfstandig kan zeilen en dus in staat is om zelf een boot te huren op bijvoorbeeld het Schildmeer. Volgens Wind leert de ervaring dat de cursisten al snel een hechte groep vormen, die samen geniet van heerlijke zomeravonden op het Schildmeer.

Al met al zeilen er elke maandag-, dinsdag, woensdag- en vrijdagavond enkele tientallen cursisten op het Schildmeer. Ze zijn allemaal met verschillende diploma’s bezig. Een groot deel van de cursisten die de beginnerscursus heeft voltooid, is inmiddels bezig met de gevorderdencursus. Sommigen hebben er zoveel plezier in dat ze ook meedoen aan clubwedstrijden en andere zeilactiviteiten die Zeilvereniging Schildmeer organiseert.

Deze maandagavondcursus is alleen voor volwassenen. De jeugd kan al jarenlang op vrijdagavond terecht bij Zeilvereniging Schildmeer. De vereniging uit Steendam is één van de grootste zeilverenigingen van Noord-Nederland. Opgave voor de zeilcursus kan door een mail te sturen naar training@zeilverenigingschildmeer.nl. Zie ook www.zeilverenigingschildmeer.nl