Onderhoud aan de Ropper

Steendam – Deze winter is er een andere stalling gezocht voor de Ropper, reden hiervoor is dat er groot onderhoud uitgevoerd moet worden en we dit niet in de gebruikelijke stalling mogen doen. Daarom  staat de Ropper deze winter in Zuidbroek, hier mogen we slijpen, lassen en stralen. Voor de kerst is er al gewerkt aan de buitenzijde van de Ropper. Ook is er al veel werk verzet in de achterkuip, aangezien de afvoer van regenwater hier niet optimaal was kwam er veel regenwater in het scheepsvlak. Hierdoor is onder de vloerplaten helaas veel roest ontstaan wat grondig aangepakt moet worden. De komende periode zal in het teken staan van het verder verwijderen van roestige delen en het op nieuw conserveren van de metalen delen.

Wilt u ons helpen, neem dan even contact op met Jurjen.