Dag 6 van de Schildweek

STEENDAM – Vandaag begonnen we de dag met een half uurtje uitstel, de wind was erg draaierig. Om 11:30 uur kon er gestart worden de 16m2 klasse was erg gretig en moet maar liefst twee keer worden terug gevloten worden door de wedstrijdleider. De derde keer was scheepsrecht voor de klasse toen lag iedereen netjes onder de lijn. De wind kwam uit het zuidwesten en rond de windkracht 2.

In de 16m2 klasse ging Gerrit Hofstra en Fokke de Jong als eerste over de streep voor Coen van Beek en Guus Rademaker. Als nummer drie ging Erik Groeneveld en Elise Gruber over de streep. Theo Dik en Daniël Folkersma de klassementsleiders in de 16m2 klasse kwamen als zesde over de streep.

Bij de Flits A gingen Jorrit van der Kooi en Lieke Gerlofs wederom als eerste over de streep al weer hun vijfde eerste plaats deze Schildweek. Als nummer twee en drie gingen Anne en Arnoudt Reitsma gevolgd door Jaap Reitsma en Coen Bijlsma over de streep. In de Flits B zijn Christiaan Koek en Niels Gerlofs heer en meester ze zeilde hun vijfde eerste plaats. De Schildweek kan hun bijna niet meer ontgaan met nog twee wedstrijden te gaan. Als nummer twee gingen Anne Verhagen en Merel Overmeer over de streep. In de Flits C klasse is het nog erg spannend wie met de hoofdprijs naar huis gaat. Vanmorgen gingen Sybrant Koek en Mianda Antoine als eerste over de streep gevolgd door Lieke van der Kooi en Fenna Donker. Als nummer drie gingen Femme Rijk en Diana Jansma over de streep.

In de Laser Radiaal klasse gaat Martien Zeegers als een speer. Met wederom een eerste plaats heeft ze de eerste plek in klassement weer overgenomen van Erik Visser hij werd vandaag vierde. Els Niezen werd tweede.

In de Optimist A ging Monique Sabong als eerste over de streek gevolgd door Tim Rijfers.  In de Optimist B rijgt Jasmijn Drenth alle eerste plaatsen aan elkaar. Wederom kwam ze als eerste over de streep gevolgd door Max Cuperus en Lucie Voogd. De optimist C heeft vandaag zijn laatste wedstrijden gevaren. Jarno Bruins ging erg goed vandaag met een eerste en tweede plaats, als was het stuivertje wisselen met Joran Visscher die ook een en twee werd vandaag. Lars Zuur werd eenmaal derde en Jorian Dik ook. In de Splash zorgde Niek Kuin voor een verrassing door de gebroeders Vloet te verslaan. Daan en Mart Vloet finishte als tweede en derde.

Tijdens de tweede wedstrijd trok de wind aan tot kracht 4. Bij de 16m2 zeilers moesten de fokkenisten nu ook echt aan het werk door in de trapeze te gaan staan. Theo Dik en Daniël Folkersma gingen met de eerste plaats aan de haal gevolgd door Jansje Hofstra en Thialda Otte. Als nummer drie gingen Bas Mandemaker en Jelle de Lange over de streep.

Daan Vloet uit de Splash ging vanmiddag met de eerste plaats aan de haal gevolgd door zijn broer Mart en Niek Kuin. Bij de Optimist A ging deze keer de overwinning aan Sophie Drenth gevolgd door Monique Sabong en Yoni Zuidinga. In de Optimist B ging wederom de eerste plaats naar Jasmijn Drenth ondertussen haar zesde overwinning op rij deze Schildweek. Lucie Voogd ging als derde over de streep.

Bij de Flits A was deze keer Jorrit van der Kooi en Lieke Gerlofs de snelste gevolgd door Anne en Arnoudt Reitsma. Bij de Flits B waren Christiaan Koek en Niels Gerlofs de snelste gevolgd door Anne Verhagen en Merel Overmeer. Femme Rijk en Diana Jansma wonnen de tweede wedstrijd in de Flits C gevolgd door Marcel Luitjes en Pieter Huizer. Als nummer drie gingen vanmiddag Sybrant Koek en Miranda Antoine over de streep.

Voor de overige uitslagen verwijzen wij u naar bovenstaande link.