71e Schildweek

STEENDAM De Schildweek zit er weer aan te komen. Voor de 71e keer wordt de bekende zeilweek gehouden op het Schildmeer,  van 22 tot en met 28 juli.
Het is meteen ook alweer de  zevende keer dat de zeilweek tegelijk met het artistieke festijn Art Carnivale word georganiseerd. Daardoor werd de laatste jaren de Schildweek steeds meer de volgende leus uitgedragen: Overdag voor de eer, ’s avonds voor de sfeer.

Want overdag zijn er de zeilwedstrijden, waarin altijd op het scherpst van de snede wordt gestreden om de prijzen, maar ’s avonds is er breed vertier.  Zeilvereniging Schildmeer brengt in de avonduren een programma voor de zeilers, maar iedereen kan ook terecht bij Art Carnivale waar de meer kunstzinnige  toets wordt bespeeld.

De laatste jaren voert de Schildweek altijd een thema. Dat is dit jaar ‘Zaail’n in Golden Raand’. Dat thema komt op diverse manieren terug.

Er wordt gezeild in allerlei klassen. Bij de jeugd zijn dat de Optimist,  Splash en Flits, terwijl verder gezeild wordt in Laser plus de op het Schildmeer gerenommeerde klasse Zestienkwadraat. Voor het eerst in jaren doet dit jaar ook de O-Jol klasse weer mee aan de Schildweek.