Herfstkamp

Twee weken geleden heeft tijdens de herfstvakantie het Hefstkamp plaatsgevonden. 5 dagen lang zeilen op t Sneekermeer! De groep bestond dit jaar uit 17 kinderen en 3 trainers. De kinderen zeilden in de klassen Optimist, Splash en Laser. Zeilvereniging Schildmeer was goed vertegenwoordigd met 8 Zeil(st)ers!

We verbleven in de Roerkoning op het Starteiland. Elke ochtend werden we om 7:30 uur gewekt door vrolijke muziek (van dance, nana mouskouri tot K3) van de trainers. Snel t trainingspak aan en een half uurtje trimmen over t eiland. Daarna volgde een lekker ontbijtje waarbij trainer Frank het weerpraatje deed.  Vervolgens in een half uurtje tijd (!) je in je droogpak en schoentjes hijsen, boot vaarklaar en een vlecht in je lange haren....  En dan t water op. Elke dag werd er veel geleerd.
Tussen de middag even wat eten in de Roerkoning en dan weer de zeilboot in tot een uurtje of 4.
Dan volgde de nabespreking, omkleden en avondeten. Elke avond was er een programma: spelletjes, fitness (incl. de hangbank!), een heuse weerman met droogijs en als klap op de vuurpijl de bonte avond!

Vrijdagmiddag kwamen de ouders de kinderen weer ophalen en werd een ieder met het pontje overgezet naar vaste wal.

Het was een zeer leerzame en gezellige week! Dank aan de enthousiaste trainers en hulp ouders!